YouTube vill att jag ska verifiera min ålder

Permalänk
Medlem

YouTube vill att jag ska verifiera min ålder

YouTube vill att jag ska verifiera min ålder när jag ska kolla på vissa videor. Jag är långt över myndig. Det här har jag aldrig varit med om. Finns det något sätt att komma runt det? Det gäller på Android och Windows. Begränsat läge är av på både mobilen och Windows och det funkar ändå inte. Jag är inloggad. Jag vill inte behöva dela mitt personnummer till Google.

Permalänk
Medlem
Skrivet av socsoc:

YouTube vill att jag ska verifiera min ålder när jag ska kolla på vissa videor. Jag är långt över myndig. Det här har jag aldrig varit med om. Finns det något sätt att komma runt det? Det gäller på Android och Windows. Begränsat läge är av på både mobilen och Windows och det funkar ändå inte. Jag är inloggad. Jag vill inte behöva dela mitt personnummer till Google.

Vill du inte verifiera din ålder så är det så.. då får du leta på filmen på någon annan tjänst som har den utan krav på ålder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av socsoc:

YouTube vill att jag ska verifiera min ålder när jag ska kolla på vissa videor. Jag är långt över myndig. Det här har jag aldrig varit med om. Finns det något sätt att komma runt det? Det gäller på Android och Windows. Begränsat läge är av på både mobilen och Windows och det funkar ändå inte. Jag är inloggad. Jag vill inte behöva dela mitt personnummer till Google.

Finns inget sätt runt det längre. Förvånad att du fått det nu. För mig kom det för över ett år sen.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Saknad Hedersmedlem

Jag hade detta problem tidigare men har försvunnit. Osäker på om jag själv gjort något för att få bort det eller om det löste sig självt.

Google ville koppla betalkort vilket jag är rätt säker på att jag inte gjort och definitivt inte vill göra. Mitt konto är gammalt nog att snart vara vuxen.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo

Never fade away...

Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Du måste väl inte ange hela ditt personnummer? Alternativt kan du ju ange vilket födelsedatum som helst dock kan det bli problem i framtiden om du glömmer bort ditt lösenord och måste verifiera när du är född.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid kolla om du kan titta på videoklippen via front-endtjänsterna Piped och/eller Invidious. Om du kommer åt videoklippen därigenom, så behöver du inte bekräfta din ålder till Google.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

https://greasyfork.org/en/scripts/423851-simple-youtube-age-restriction-bypass

Detta kanske fungerar? Använde något liknande när jag fick problemet.

Permalänk
Medlem

Har du konto på google som gmail ?? - kopplat/använt kreditkort och kvitton på köp skickats till gmail-kontot etc. och den vägen fått 'vuxen-stämpel'

Kör du i inkognito-läge eller ny dator som inte har några relationer till några email-konton under googels och dess samarbetspartners regi???

jag kör rätt mycket från YT dock mest musik och har aldrig sett sådana frågor där - och gissar att det beror på att googel för det mesta vet vem jag är och vet att jag har åldern inne (kontot är över 18 år gammalt, så...)

Att google vet om (för) mycket om mig är på både gott och ont...

Permalänk
Medlem
Skrivet av socsoc:

YouTube vill att jag ska verifiera min ålder när jag ska kolla på vissa videor. Jag är långt över myndig. Det här har jag aldrig varit med om. Finns det något sätt att komma runt det? Det gäller på Android och Windows. Begränsat läge är av på både mobilen och Windows och det funkar ändå inte. Jag är inloggad. Jag vill inte behöva dela mitt personnummer till Google.

Vad jag vet behöver du aldrig ange ditt personnummer. Det har jag aldrig gjort. Du kan behöva lägga till ett kort för att verifiera dig.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av socsoc:

YouTube vill att jag ska verifiera min ålder när jag ska kolla på vissa videor. Jag är långt över myndig. Det här har jag aldrig varit med om. Finns det något sätt att komma runt det? Det gäller på Android och Windows. Begränsat läge är av på både mobilen och Windows och det funkar ändå inte. Jag är inloggad. Jag vill inte behöva dela mitt personnummer till Google.

Verify birthday:
https://support.google.com/youtube/answer/3159776?hl=en

Turn on or off age restriction:
https://support.google.com/youtube/answer/174084?hl=en&co=GEN...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Vad jag vet behöver du aldrig ange ditt personnummer. Det har jag aldrig gjort. Du kan behöva lägga till ett kort för att verifiera dig.

Sparas kortet i Google betalningsmetoder? Hur kan de veta att man är myndig av att ange sina kortuppgifter?

Permalänk
Medlem

Inget av det funkar tyvärr. Detta är bara löjligt att de ska hålla på så här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av socsoc:

Sparas kortet i Google betalningsmetoder? Hur kan de veta att man är myndig av att ange sina kortuppgifter?

Kommer inte ihåg, det var väldigt länge sedan jag gjorde det. Om det har sparats kan du närsomhelst ta bort kortet antingen via pay.google.com eller i Google Wallet appen på en Android telefon eller i Google Play Store i inställningarna

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Vet inte varför det funkar för mig. Har aldrig och kommer aldrig verifiera min ålder, men har gmail-anslutna konton utan telefon eller annat anslutet.

Slutar hellre använda dessa tjänster. Tydligt att alternativ behövs allt eftersom olika intressen vill ta bort anonymitet på internet, utöver yttrandefrihet.

Kanske rentutav behövs ett nytt internet.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem

Jag tror både NewPipe och yt-dlp går runt det där utan problem, än så länge.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Avstängd

Fick precis detta nu också. Måste använda Kreditkort, går ej använda bankkort. Eller bifoga bild på Legitimation.

Skrivet av socsoc:

Sparas kortet i Google betalningsmetoder? Hur kan de veta att man är myndig av att ange sina kortuppgifter?

Du måste använda kreditkort och det är bara folk >18 år som kan ha ett. Bankkort kan vem som helst ha.

Permalänk
Medlem

Nu när det nämns så vill jag minnas att även jag har stött på åldersbegränsat material tidigare - men, för mig i alla fall, så verkar det nu räcka med att jag har ett Google-konto och är inloggad. Granskade precis mina kontouppgifter och jag har inte angivit något kreditkortsnummer, dock födelsedatum. Funkar det för mig border det rimligen (?) fungera för andra också?

Här kan man testa: https://kworb.net/youtube/topvideos_restricted.html

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dr.Mabuse:

Nu när det nämns så vill jag minnas att även jag har stött på åldersbegränsat material tidigare - men, för mig i alla fall, så verkar det nu räcka med att jag har ett Google-konto och är inloggad. Granskade precis mina kontouppgifter och jag har inte angivit något kreditkortsnummer, dock födelsedatum. Funkar det för mig border det rimligen (?) fungera för andra också?

Här kan man testa: https://kworb.net/youtube/topvideos_restricted.html

Yoasobi videon:

Verify your age
Complete a brief check to show you're old enough to watch this video. Learn more

Mitt konto har födelsedatum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Fick precis detta nu också. Måste använda Kreditkort, går ej använda bankkort. Eller bifoga bild på Legitimation.

Du måste använda kreditkort och det är bara folk >18 år som kan ha ett. Bankkort kan vem som helst ha.

Jag har då inget kreditkort, bara ett vanligt bankkort, och vad jag vet så gick det jättebra.

Permalänk
Medlem

Det verkar finnas olika nivåer. Ibland räcker det att man är inloggad och ställt in ålder. Men för vissa videos har de krävt kreditkort. Jag har redan Premium sedan flera år men har ändå någon enstaka gång fått krav att de ska verifiera ålder med kort fast de redan drar från det för mitt premium. De som det hänt på har varit videos som pratar om brott mot mänskligheten av nazi Tyskland. Nästan så man tror de inte vill folk ska veta det. Förstår att de inte vill ha reklam för coca cola i en video som pratar om extrema grymheter då det inte är vad varumärken vill förknippas med men ibland går de lite väl långt att censurera viktig historisk information. För mig jag var tvungen låta dem dra en dollar från mitt kort som de sedan satte tillbaka som bevis på ålder. Inte behövt göra det på väldigt länge nu dock.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Jag använder mig av Simple YouTube Age Restriction Bypass genom Tampermonkey och det funkar utmärkt.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Yoasobi videon:

Verify your age
Complete a brief check to show you're old enough to watch this video. Learn more

Mitt konto har födelsedatum.

Klickade du upp videon i YouTube? Det var jag tvungen att göra och sedan fungerade det.

YouTube moves in a mysterious way

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Du behöver inte ange något personnummer. Endast födelsedatum.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dr.Mabuse:

Klickade du upp videon i YouTube? Det var jag tvungen att göra och sedan fungerade det.

YouTube moves in a mysterious way

Ja

Permalänk
Avstängd
Skrivet av m4gnify:

Jag har då inget kreditkort, bara ett vanligt bankkort, och vad jag vet så gick det jättebra.

När jag försökte med ett vanligt bankkort så sade den nej tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

När jag försökte med ett vanligt bankkort så sade den nej tyvärr.

Jag har inte haft något kreditkort någonsin och har verifierat mig. Kommer dock inte ihåg när jag gjorde det.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig